Accu revisie: hoe werkt het?
Stap 1. Account aanmaken en bestelling plaatsen
Hoe maak ik een zakelijk account aan?
Om een account aan te maken klikt u rechtsboven op de knop ‘inloggen / account aanmaken’. Vervolgens klikt u op ‘account aanmaken’ en vult u al uw gegevens in. Voltooi het proces door op ‘verstuur’ te klikken. Ter bevestiging ontvangt u binnen een paar minuten een e-mail met de accountgegevens. Uw Heskon account is nu klaar voor gebruik.
Ik ben het wachtwoord van mijn account vergeten, wat nu?
Wanneer u uw wachtwoord vergeten bent is het mogelijk om deze te resetten. Klik rechtsboven op de website op de blauwe knop ‘inloggen / account aanmaken’. Vervolgens klikt u op ‘wachtwoord vergeten?’. Vul hier uw e-mailadres in en u ontvangt binnen enkele minuten een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt instellen.
Hoe plaats ik een bestelling?
U start met het inloggen op uw Heskon acccount. Vervolgens klikt u op 'bestel uw accu revisie' en kiest u het juiste merk van de accu uit het overzicht. Nadat u het merk heeft aangeklikt worden automatisch alle accu’s die in aanmerking komen voor revisie getoond.
Als u de juiste accu heeft gevonden in het overzicht klikt u op het product om door te gaan naar de bestelpagina. Hier heeft u de mogelijkheid om de nieuwe capaciteit van de versleten accu te kiezen.
Klik op ‘door naar de volgende stap’ na het selecteren van een capaciteit en controleer de bestelling. Klik weer op ‘door naar de volgende stap’ en vul uw contactgegevens in. Vervolgens kiest u de gewenste verzend- en betaalmethode. Ten slotte maakt u de bestelling definitief door op ‘afrekenen’ te klikken. Alle benodigde verzendinstructies en de factuur ontvangt u vervolgens automatisch per e-mail.
Krijg ik korting als BOVAG-lid?
Als BOVAG-lid profiteert u bij Heskon van BOVAG ledenkorting. Om hier gebruik van te maken vinkt u tijdens het creëren van een Heskon account aan dat u BOVAG-lid bent. Wanneer u inlogt met uw account ziet u dat de BOVAG ledenkorting automatisch toegepast wordt op de prijzen op de bestelpagina.
Ik kan een accumodel niet vinden, kan deze toch gereviseerd worden?
Ook als een accumodel niet terug te vinden is in het modellenoverzicht is het mogelijk dat de accu gewoon gereviseerd kan worden. Vanwege de grote variatie aan e-bikes in Nederland, bestaat de kans dat sommige accumodellen nog niet zijn opgenomen in het assortiment. Vaak kunnen wij u binnen een werkdag meer vertellen over de mogelijkheden voor een specifiek accumodel als u het aanvraagformulier invult.
Naar welk adres moet mijn accu verzonden worden?
De uitgebreide verzendinstructies inclusief contactgegevens van ons reparatiecentrum ontvangt u automatisch na het plaatsen van een bestelling.
Kan de accu op mijn adres opgehaald worden?
Ja, het is mogelijk om de accu op een gewenst adres op te laten halen. Tijdens het afronden van een bestelling kiest u voor de afhaalservice. Vervolgens ontvangt u een e-mail waarmee u zelf een gewenste datum kiest waarop onze vervoerder de accu op komt halen. Op de gekozen dag ontvangt u een e-mail met daarin het tijdvak waarin de vervoerder langskomt op uw adres om de accu op te halen.
Kan ik de accu ook komen langsbrengen?
Het is ook mogelijk om de accu af te geven bij ons reparatiecentrum in Tilburg.
Hebben jullie ook de oplader of sleutels van de accu nodig?
Ja, om de accu succesvol te kunnen testen hebben wij ook de oplader van de accu nodig. Sommige accu’s zijn voorzien van een contactslot om de accu aan/uit te zetten. In dat geval vragen wij ook om de contactsleutels mee te sturen, zodat de batterij goed getest kan worden.
Wat betekent 'capaciteit na revisie'?
De laadcapaciteit van een batterij (vaak uitgedrukt in Ah of Wh) is bepalend voor de actieradius. Hoe groter de capaciteit, hoe meer kilometers er met de volgeladen accu gefietst kunnen worden.
Op de bestelpagina kiest u één van de opties die bij het accumodel worden aangeboden. Klik op de blauwe knop met de gewenste capaciteit. De bijbehorende prijs (ex. BTW) wordt onder de knop getoond.
Waarom heb ik geen e-mail ontvangen?
Normaalgesproken ontvangt u na het plaatsen van een bestelling twee e-mails: één orderbevestiging en één e-mail met de factuur en verzendinstructies. Als u na het plaatsen van een bestelling geen bestelbevestiging heeft ontvangen is de betaling mogelijk niet succesvol doorgekomen.
Ook is het mogelijk dat u een typefout heeft gemaakt bij het invoeren van het e-mailadres, maar in de meeste gevallen zijn de e-mails in uw 'spam' of 'ongewenste' mailbox terechtgekomen. Neem contact met ons op als ook in die box geen e-mails terug te vinden zijn, zodat wij het probleem voor u kunnen oplossen.
Stap 2. Testen en reviseren van de accu in het reparatiecentrum
Hoe werkt het revisieproces bij Heskon?
Als de accu is aangekomen in het reparatiecentrum ondergaat de accu in eerste instantie een korte ‘pre-test’. Als blijkt dat de slechte accuprestaties te wijten zijn aan slijtage van de energiecellen, gaan onze reparateurs over tot revisie.
Alle oude energiecellen worden uit de behuizing gehaald en er worden nieuwe A-grade energiecellen van Samsung of LG in de accu geplaatst. De behuizing en meestal ook de electronica (het Battery Management System) van uw oude fietsaccu worden hergebruikt. Bij een aantal accu’s wordt ook standaard het elektronische gedeelte van de accu vervangen. Na afloop van de reparatie wordt de accu onderworpen aan een strenge eindtest. Tijdens deze test wordt niet alleen de capaciteit van de accu gecontroleerd, maar ook de veiligheid en functionaliteit van de BMS.
Hoe lang duurt het revisieproces?
Voor elke order hanteert Heskon een zogenaamde ‘doorlooptijd’: de tijd die nodig is om de accu te testen, te reviseren en terug te sturen. Deze tijd is variabel, afhankelijk van de drukte en onder voorbehoud van complicaties tijdens de reparatie.
U kunt de actuele doorlooptijd terugvinden bij de specificaties op de bestelpagina van een accumodel en op de homepage. Op dit moment bedraagt de doorlooptijd 13 werkdagen (dit betreft een indicatie van de reparatietijd, waaraan geen rechten ontleend kunnen worden).
Krijg ik bericht als de accu klaar is?
Als de revisie voltooid is ontvangt u een e-mail, waarmee u zelf een datum en dagdeel kunt kiezen waarop de gereviseerde accu bij u bezorgd gaat worden. Als u heeft aangegeven dat u zelf de accu wilt komen ophalen in ons reparatiecentrum in Tilburg nemen wij telefonisch contact met u op als de accu klaar is om opgehaald te worden.
Wat als de accu niet te reviseren is?
Wanneer tijdens de revisiewerkzaamheden blijkt dat de accu niet gereviseerd kan worden door een defect in het elektronische gedeelte, dan zijn wij genoodzaakt het volledige binnenwerk af te voeren voor jouw veiligheid en die van onze medewerkers. Het oude accupakket is na het ontkoppelen van de printplaat namelijk brandgevaarlijk. De aangeleverde behuizing en toebehoren worden wel geretourneerd en je ontvangt het aankoopbedrag exclusief de gemaakte onderzoekskosten en verzendkosten terug.
Stap 3. Gereviseerde accu wordt retour gezonden
Wat zijn de garantievoorwaarden na revisie?
De volgende garantiebepalingen gelden bij Heskon.nl als aanvulling op de wettelijke rechten die van toepassing zijn op de aankoopovereenkomst. Heskon.nl verleent 12 maanden garantie op de verrichte revisie- en/of reparatiewerkzaamheden. De garantieperiode gaat in op de datum die op uw factuur vermeld staat. Deze ontvangt u na afloop van de reparatie samen met de gereviseerde accu.
Heskon.nl garandeert dat de nominale capaciteit van het geplaatste cellenpakket overeenkomt met de bestelde capaciteit. Er wordt geen garantie gegeven voor een bepaalde fietsafstand die met de gereviseerde batterij gehaald kan worden. De actieradius is namelijk van diverse externe factoren afhankelijk, wat het onmogelijk maakt om een specifieke afstand te garanderen. Uitgebreide informatie over de garantievoorwaarden vindt u op de retour & garantie pagina.
Ontvang ik een testrapport van de gereviseerde accu?
Na het doorlopen van het revisieproces wordt de fietsaccu uitvoerig getest. Als uit de test blijkt dat de veiligheid van de BMS in orde is en de accu de gevraagde laadcapaciteit kan leveren, wordt de gereviseerde accu inclusief testrapport retour gezonden.
Wordt de gereviseerde accu retour gezonden inclusief gebruikershandleiding?
Nadat de reparatie succesvol is voltooid wordt de accu naar u teruggestuurd. Dit pakket is tevens voorzien een document met heringebruikname instructies van de gereviseerde batterij. Het is belangrijk dat de gebruiker deze instructies opvolgt om de accu zo snel mogelijk aan de maximale capaciteit te helpen.
Wanneer moet de factuur betaald worden als er voor achteraf betalen is gekozen?
Nadat u de gereviseerde accu retour ontvangen heeft, krijgt u 14 dagen de tijd om de factuur te betalen.
Zijn er na afloop van revisie klachten of is de gebruiker niet tevreden met de gereviseerde accu? Neem dan contact met ons op. Wij proberen dan het probleem zo snel mogelijk op te lossen en zetten de betaaltermijn op ‘pauze’ vanaf het moment dat we de accu voor herinspectie retour ontvangen hebben. Indien u zich binnen deze periode niet bij ons meldt blijft de betalingstermijn van 14 dagen gelden.